onsdag 4 december 2013

Fixa och trixa!

Hej gott folk! Underbara December är här! Juleljus, glöggdoft, skumtomtar,   julkalender, förväntansfulla barn ,julklappar, nära och kära,  doft av gran,  snö... ( eller inte?.. känns som höst fortfarande.  Men hoppet är det sista man förlorar sägs det ju ;-) tycker det är rätt skönt att slippa skrapa rutor på bilen.. men samtidigt är det ju en viss charm i det med.. då är det vinter!) Ja men jag bara älskar december!  Baka lussekatter och lukta på hyacinter som finns i hela huset.. men med mig är det som så att när jul och nyår är över vill jag gärna ha vår.  Men i år är det lite skillnad.. nu när lilla Siri kommit till oss vill jag stanna tiden ett slag. Hon växer så fort! 5 månader redan! Och vi skymtar de första små risgrynen till tänder på nedervåningen.  ♥ det måste vara det sötaste som finns!!!! ♥

Vi har fixat ich trixat i vårt vardagsrum en del. Bla bytt fondväggen till en annan fondvägg.. och vi har fått vårt nya soffbord! Och jag ÄLSKAR DET!! :-) Visar bild när det är klart. Ännu är det lite rörigt. Men ikväll kanske vi kan få färdigt.
:-) vi har även bytt ut tv-bänk och tv.. K ville ha en "lite" större..... med betoning på lite... spana in nya lampan som jag fyndade i lampaffären som ligger i vår lilla by (Tidrum) de hade 50% på allt häromdagen. Och mitt timglas som jag tycker är så snyggt.  Inköpt på Hjärterum i Borås som förövrigt byggt ut och gjort om mycket i både stil och sortiment. Jag diggar verkligen den nya versionen! :-)

Kram för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar